Balansiranje točkova je samo deo rešenja

Balansiranje točkova je samo deo rešenja

Pri vožnji od 100 km/h, guma prosečne veličine okreće se 850 puta u minuti. Na ovoj brzini, malim varijacijama u ravnoteži, krutost ili izbočenost strana gume može izazvati bukvalno udaranje točka u podlogu 14 puta u sekundi. Ultra-osetljivim vozilima današnjice detekcija vibracije na volanu daje vozaču upozorenje na potencijalne probleme.

Šta treba da znate o balansiranju točkova i kontroli vibracije točkova

Pri vožnji od 100 km/h, guma prosečne veličine okreće se 850 puta u minuti. Na ovoj brzini, malim varijacijama u ravnoteži, krutost ili izbočenost strana gume može izazvati bukvalno udaranje točka u podlogu 14 puta u sekundi. Ultra-osetljivim vozilima današnjice detekcija vibracije na volanu daje vozaču upozorenje na potencijalne probleme. Neproverene, preterane vibracije točka mogu dovesti do skupih oštećenja i nebezbednih uslova vožnje kao što su:

  • Prekomerno habanje guma
  • Oštećenje vešanja i upravljačkog sistema
  • Nesigurno držanje pravca i upravljanje

Koji su uzroci prekomernih vibracija točkova?

Debalans točkova

Pri statičkom balansiranju može da se otkrije radijalna neuravnoteženost (gore-dole). To jednostavno nije dovoljno za točak današnjih vozila osetljivih na vibracije. Dinamičko balansiranje koristi dve ravni. Ono eliminiše "radijalnu" i "lateralnu" (levo-desno) neuravnoteženost.

smartweight
smartweight

Statičko balansiranje točka otkriva samo "radijalne" vibracije...

...dok dinamičko detektuje i bočne vibracije.

Varijacije snage točka

Savršeno izbalansirana guma i dalje može da vibrira zbog varijacijasnage točka. Varijacija snaga točka najčešće se javlja zbog istrošenosti ili neravnina gazećeg sloja ili krutosti bočnog zida gume. Odstupanje od kružnog oblika nastaje zbog iskrivljenosti obruča ili neravnomernog trošenja gume. Neravnine gazećeg sloja ili krutost bokova gume može se naći u novim ili pohabanim gumama. Gume po svojoj konstrukciji nikada nisu podjednako elastične niti su savršeno okrugle, i ne postoje dve potpuno identične gume sa istim karakteristikama.

smartweight
smartweight

Gubitak zaobljenosti gume izaziva vibracije u točku.

Ukrućenje gume prilikom udara u podlogu izaziva vibracije.

Kako korigovati varijaciju snage točkova

  1. Podesiti montažu guma i naplatka upoređivanjem najviše tačke ili ukrućenog mesta na gumi sa najnižom tačkom na felni tako da se dobije savršen krug kada se točak kotrlja.
  2. U nekim slučajevima točak toliko odstupa od kružnog oblika i trebalo bi da bude zamenjen.
  3. U nekim slučajevima guma ima prekomernu varijaciju snage i neispravna je.
smartweight
smartweight

Povezani tekstovi

Najnovije sa bloga

Prijavite se za newsletter
Naša Web stranica koristi "kolačiće" koji ne sadrže lične podatke, i koriste se radi olakšanog korisničkog iskustva. Daljim korišćenjem prihvatate njihovu upotrebu.
Na sledećem linku možete saznati više i odabrati podešavanja. Za detalje o zaštiti podataka, možete se informisati na stranici politika privatnosti.