Za bezbednu vožnju u vašem vozilu, neophodno je da kočnice budu u besprekornom stanju. Pravovremena zamena kočionih obloga može u znatnoj meri produžiti vek kočionog sistema i povećati sigurnost u vožnji. 

Zašto kontrolisati kočnice

Kočioni sistem je sa stanovišta bezbednosti najvažniji sklop na vozilu. Delovi kočionog sistema kao što su paknovi, pločice, doboši i diskovi u normalnom radu se troše i vremenom njihova efikasnost slabi. Osim toga kočiono ulje vremenom postaje higroskopno tako da se vremenom i njegova efikasnost smanjuje. Trošenje komponenti u velikoj meri zavisi od uslova i načina vožnje tako da nije moguće predvideti njihovo trajanje. Redovna kontrola kočnica i zamena neispravnih komponenti kočionog sistema doprinose bezbednosti i sigurnosti u vožnji.

Posledice neispravnog rada kočnica:

  • Produženi put kočenja,
  • Ograničena sigurnost,
  • Smanjena stabilnost prilikom kočenja.

Kada i koliko često kontrolisati kočnice

Kočioni sistem je najvažniji bezbednosni sistem na vašem vozilu i treba ga proveravati redovno na svakih 5-10.000 km ili odmah ako posumnjate da postoji problem. Obavezno prekontrolišite kočnice pred duži put ili odlazak na odmor!

Znaci koji upućuju na probleme sa kočnicama:

  • Signalna lampica na instrument tabli,
  • Auto vuče na jednu stranu prilikom kočenja,
  • Pedala kočnice vibrira kada je pritisnuta,
  • Pedala kočnice „propada“,
  • Buka, kada pritisnete kočnicu.

Kako proveravamo efikasnost kočenja

Posedujemo najsavremeniji, kompjuterski kontrolisan uređaj najnovije generacije za ispitivanje efikasnosti kočnica. Objedinjuje uređaj za kontrolu, merenje i analizu sila kočenja kod putničkih i lakih teretnih vozila, sa obrtnim valjcima.

Blagovremena zamena kočionih obloga (paknova i pločica) može u znatnoj meri produžiti vek kočionih diskova i doboša, kao i kočionog sistema u celini i povećati bezbednost u vožnji.