Kočioni sistem je najvažniji bezbednosni sistem na vašem vozilu i treba ga proveravati redovno na svakih 5.000 km ili odmah ako posumnjate da postoji problem.

Kočnice služe da uspore ili zaustave vozilo tj. da obezbede kontrolu nad vozilom u bilo kojim uslovima. Kada se pritisne papučica kočnice sila generiše hidraulični pritisak u glavnom kočionom cilindru. Ovaj pritisak se prenosi kroz hidraulične vodove i creva do cilindara točka i čeljusti putem pločica vrši pritisak na kočioni disk ili putem paknova na doboš. Rezultat trenja usporava vozilo u odnosu na količinu sile kojom je pritisnuta pedala kočnice.

Pločice i paknovi su najizloženiji deo kočionog sistema i najbrže se troše pa ih treba pravovremeno zameniti. Ne dozvolite da se obloge pločica i paknova potroše toliko da dođe do kontakta metal o metal jer to obično znači mnogo više troškove zamene diskova i/ili doboša. Ručnu kočnicu takođe treba redovno proveravati i podešavati.

Normalno funkcionisanje kočnica nije moguće bez kočione tečnosti. Kočiona tečnost je higroskopna pa pod uticajem vlage gubi propisane karakteristike. Potrebno je zameniti svake dve godine naročito ako je vozilo opremljeno ABS-om.

Faktori koji utiču na habanje kočnica:

  • Vozačke navika
  • Radni uslovi
  • Tip vozila
  • Kvalitet materijala kočionih obloga

kocnice diskovi01Znaci koji upućuju na probleme sa kočnicama:

  • Signalna lampica na instrument tabli
  • Auto vuče na jednu stranu prilikom kočenja
  • pedala kočnice pulsira kada je pritisnuta
  • pedala kočnice „propada“
  • Buka, kada pritisnete kočnicu