Balansiranje točkova je postupak uravnoteženja mase točkova i smanjenja potencijalnih vibracija u volanu ili celom vozilu. Balansiranjem se produžava životni vek guma, amortizera i drugih delova sistema oslanjanja.
Na točak prilikom rotacije deluje centrifugalna sila. Balansiranje je postupak pravilnog raspoređivanja mase oko ose rotacije. U praksi to predstavlja merenje sila prilikom rotacije točka i dodavanjem olovnih tegova na felnu. Neuravnoteženi točkovi mogu da dovedu do neravnomernog habanja, vibracija i potencijalno nebezbednih uslova vožnje.
Balansiranje smanjuje potencijalne vibracije u volanu, ili celom vozilu. Kod nebalansiranih točkova gume se troše brže i neravnomernije, stradaju amortizeri, ležajevi i drugi delovi sistema oslanjanja. Podrhtavanje vozila može dovesti do zamora vozača. Izbalansirani točkovi imaju sledeće prednosti:
Preporuka je da se izbalansiranost guma proveri svakih 5-8.000 km a u slučajevima loših puteva sa pukotinama, rupama, preprekama, vožnjom po makadamu i sl, balansirati gume i češće. Osim toga, balansiranje se izvodi pri svakoj montaži gume na felnu bilo da se monira prvi put, posle popravke ili prilikom zamene letnjih/zimskih guma. Takođe treba proveriti balans gume pri prvim znacima podrhtavanja.
Lav auto servis poseduje najsavremenije kompjuterske uređaje za balansiranje točkova sa automatskim merenjem statičkog i dinamičkog debalansa, tačnim prikazom veličine i pozicije tega na monitoru. Automatsko prepoznavanje vrste točka, vrste felne i pozicije tegova uz pomoć CCD tehnologije sa laserom i ultrazvučnim senzorom. Takođe, uređaji poseduju program za sakrivanje tegova iza kraka felne – najčešće prilikom balansiranja alu-felni.
Sav prateći materijal koji koristimo pri balansiranju je vrhunskog kvaliteta. Prilkom balansiranja koristi se više vrsta tegova prilagođenih različitim vrstama felni, aluminijumskim ili čeličnim.
Neizbalansirani točkovi mogu se lako osetiti na prednjoj osovini zato što se vibracije lako osećaju na volanu. Iste vibracije se ne otkrivaju lako kada su na točkovima zadne osovine. Bez obzira da li se osećaju ili ne vibracije nepovoljno utiču na ostale mehaničke sklopove.
Često se dešava da su točkovi balansirani a da se ipak osete vibracije. Mogući uzroci su: