Čišćenje EGR-a je prvi korak ka rešavanju problema u radu ili kvara EGR ventila, koji načešće uzrokuju naslage čađi na samom ventilu. U zavisnosti od stepena zaprljanosti, ventil se u većini slučajeva može uspešno očistiti.
EGR ventil je od vitalnog značaja za kontrolu emisije štetnih izduvnih gasova vašeg automobila. On pomaže da motor efikasnije sagori štetne gasove tako što deo izduvnih gasova ponovo sprovede u proces sagorevanja. Ovo rezultira smanjenjem emisije nekih štetnih gasova i potpunijem sagorevanju goriva. Iz tog razloga EGR sistem je postao obavezan na svim novim vozilima.
Recirkulacija izduvnih gasova dovodi do postepenog taloženja čađi (ugljenika) što dovodi do različitih problema u radu, čak i do otkazivanja motora. Čađ se taloži na usisnoj grani, u samom ventilu, i na brizgaljkama, koje postaju delimično začepljene. Naslage čađi koje se talože na egr-u onemogućuju njegov pravilam rad i često dovode do zaglavljenja. Ukoliko ostane zaglavljen u zatvorenom položaju, vozilo će nastaviti s radom, i emitovati štetne (kancerogene) gasove u atmosferu. U slučaju,da EGR ostane zaglavljen u otvorenom položaju, motor će vremenom izgubiti ubrzanje i snagu.
Najčešće su kvarovi egr-a izraženi kod dizel motora, pretežno male zapremine koji se uglavnom koristite u gradskoj vožnji na kratkim relacijama.
EGR ne zahteva održavanje ili zamenu ali se dešava da se u njemu stvore naslage koje blokiraju njegov rad. EGR treba očistiti čim primetite jedan ili više od gore navedenih znakova zaprljanosti. Preporučujemo preventivno čišćenje EGR-a pre nego što nastupe problemi koji mogu da uzrokuju kvar ventila.
Nemojte dopustiti da se egr zapuši toliko da se ne može očistiti. Zamena je najskuplje rešenje problema EGR-a.
Čišćenje EGR-a podrazumijeva vađenje ventila i čišćenje. U nekim slučajevima potrebno skinuti druge delove motora (izduvnu granu, turbinu i sl.) pre nego što se omogući nesmetano vađenje egr-a što najviše utiče na cenu čišćenja EGR-a.