U okviru mera za smanjenje direktnih emisija rashladnih sredstava i zabrane upotrebe R134a u sistemima za klimatizaciju automobila, razvoj CO2 sistema se intenzivno sprovodi godinama. Nove generacije klima uređaja u automobilima, posle 1234YF koriste gas R744 - ugljen dioksid (CO2) jer je nezapaljiv i mnogo bezbedniji od R134a.
Trenutno su na tržištu vozila koja koriste sistem sa R744 - CO2: Mercedes Benz S-klase, Audi A8, Tesla i električna vozila VW grupe.
Novi gas R744 - CO2 se ne razlikuje po funkciji od starih tipova rashladnih sredstava, što znači da je i dalje potrebno redovno servisirati sistem auto klima. R744 - CO2 radi na pritiscima do deset puta većim od R134a i zahteva odgovarajuću opremu. Iako se neko vreme koristio u stacionarnoj opremi, razvoj sistema R744 - CO2 za automobilsku primenu bio je značajan inženjerski izazov, sa jedinstvenim komponentama i rasporedom sistema potrebnih za ovo rashladno sredstvo.
Proizvođači vozila preporučuju da se sistem auto klima servisira svakih 2 - 5 godina i to ako je u ispravnom stanju. Prosečan vlasnik automobila najčešće dolazi u servis kada klima-uređaj prestane da radi i tada se suočava sa ozbiljnim kvarovima i velikim ulaganjima.
Razlozi za redovno servisiranje auto klima su brojni a navešćemo samo najvažnije:
Ugljen dioksid zahteva rad sistema na mnogo višim pritiscima, kojima i mašina mora da se prilagodi, tako da je uređaj proizveden pod potpuno drugačijim i striknijim funkcionalnim i bezbednosnim normama od uobičajenih. Rad sa R744 - CO2 zahteva novu servisnu opremu koja ispunjava relevantne standarde, kao i tehničku obuku.
Za servisiranje auto klima sa novim R744 - CO2 gasom koristimo profesionalnu stanicu najnovije generacije koja omogućava besprekorno servisiranje. Servisna stanica vrši vakumiranje sistema i time omogućava ispitivanje na curenje i nepropusnost sistema.
Benefiti korišćenja R744 - CO2 u odnosu na R134a: