Kompjuterska kontrola amortizera

Kompjuterska provera amortizera je jedini pouzdan test ispravnosti amortizera koji može da utvrdi stanje amortizera na vašem vozilu.

Amortizeri služe da priguše vibracije nastale vožnjom po neravnom putu i da drže točkove na putu. Za bezbednu vožnju, neophodno je da amortizeri budu u besprekornom stanju. Dotrajali amortizeri utiču kako na nesigurnost u vožnji tako i na produžen trag kočenja i povećano habanje guma, delova trapa i upravljanja.

Zašto je važna provera amortizera:

Jedan od glavnih zadataka amortizera jeste da drže točkove na putu i da prenose silu upravljanja i kočenja vozila na putu za vreme vožnje. Gubljenjem kontakta sa drumom postoji realna opasnost od gubljenja kontrole nad vozilom. Zbog toga su amortizeri, kada govorimo o sigurnosti, jedan od najvažnijih delova vašeg vozila.

Posledice neispravnog rada amortizera:

  • Produženi put kočenja
  • Smanjeno prijanjanje guma na podlogu
  • Ograničena sigurnost upravljanja
  • Smanjena stabilnost u krivinama
  • Povećano trošenje guma
  • Smanjena udobnost
  • Smanjen učinak sigurnosnih sistema kao što su ABS, ASR i ESP

Koliko često kontrolisati amortizere

Dugotrajno korišćenje, naprezanje amortizera, korozija, voda i so na putu mogu uticati na pravilno funkcionisanje amortizera. Posle pređenih 60-80.000 km oni nemaju početni učinak i potrebno ih je proveriti.

Mogući znaci neispravnih amortizera:

  • Vozilo se naginje napred u oštrim krivinama,
  • Gume imaju istrošene delove,
  • Vozilo pri vožnji poskakuje,
  • Vozilo snažno reaguje na neravnine na putu,
  • Vozilo je nestabilno u svim uslovima vožnje,
  • Klip amortizera je prekriven uljem.

Preporuka je da amortizere proverite posle svakih 20.000 km.

Kako radimo kontrolu amortizera

U našem servisu neispravne amortizere možemo lako dijagnostikovati uređajem za kompjutersku proveru amortizera sa vibracionim pločama. Posedujemo najsavremeniju, kompjuterski kontrolisanu liniju najnovije generacije za ispitivanje efikasnosti amortizera koja proverava:

  • Prijanjanje vozila,
  • Stanje šasije i vešanja,
  • Stanje amortizera i opruga.

Povezani tekstovi

Najnovije sa bloga

Prijavite se za newsletter
Naša Web stranica koristi "kolačiće" koji ne sadrže lične podatke, i koriste se radi olakšanog korisničkog iskustva. Daljim korišćenjem prihvatate njihovu upotrebu.
Na sledećem linku možete saznati više i odabrati podešavanja. Za detalje o zaštiti podataka, možete se informisati na stranici politika privatnosti.