Obrada diskova na vozilu (bez skidanja diskova)

Diskovi se najčešće obrađuju radi ravnomernog naleganja pločice na površinu kočionog diska. U pojedinim slučajevima dolazi i do krivljenja diskova, pri čemu nastaju vibracije prilikom kočenja. Obrada diskova neutrališe te neprijatne vibracije.

Pri svakoj zameni disk pločica obavezno treba pregledati diskove i utvrditi da li je površina puna kanala od kočenja i da li su diskovi ravni. Površina diska koja naleže na pločicu mora biti ravna i bez oštećenja i to iz više razloga:

  • Pravilno i ravnomerno trošenje kočionih obloga;
  • Da bi se obezbedila pravilna sila kočenja;
  • Da bi se izbegla vibracija na pedali za kočenje.

Obrada diskova je proces ravnanja površine diska sa ciljem da nove/ravne pločice nalegnu na ravnu površinu diska kompletnom dužinom i širinom, a ne da koče na ranije nastalim risevima na disku.

Svaki disk ima minimalnu debljinu, a ukoliko je već suviše blizu tom minimumu, onda nema svrhe obrađivati ga, već je jedino rešenje kupovina novog diska.

Zašto obrađivati diskove na vozilu?

Neki ljudi smatraju da je obrada kočionih diskova zastarela praksa, što nije istina. Današnja tehnologija obrade kočionih diskova na automobilu, gde je Pro-Cut svetski lider, omogućava brzu, efikasnu i neverovatno preciznu obradu diskova.

Kočione diskove treba obraditi u sledećim slučajevima:

Zamena kočionih obloga. Ako redovno servisirate kočnice, zamenjivaćete diskove kada su istrošeni ispod minimalne debljine. Ali mnogi diskovi su znatno iznad minimuma i na njima verovatno samo menjate pločice. Nakon što su postavljene nove pločice, savetuje se da lagano vozite narednih nekoliko stotina kilometara dok kočnice ne „legnu“.

Ako se diskovi obrade, nije potrebno „naleganje“ kočnica. Pošto su dve površine ravne, neće biti „vrućih tačaka“, pa će se pločice i diskovi ravnomerno trošiti i duže trajati.

Trešenje kočnica ili podrhtavanje kočnice zbog varijacije debljine diska ili prekomerne istrošenosti. Za ovaj problem, obrada diskova na automobilu je jedino trajno rešenje.

Ovalnost diskova se najčešće povezuje sa krivom glavčinom točka. Postavljanje novih diskova neće rešiti ovaj problem, već če samo biti ublažen neko vreme. Na kraju će se vratiti, uzrokujući vibracije kočnica. Obradom diska na vozilu ovaj se problem uspešno rešava.

Diskovi su korodirali. Korozije, čest problem do koga dolazi usled stajanja automobila, može dovesti do slabog kočenja.

Kočnice su bučne. Kada se nove pločice postave na diskove sa izdignutim ivicama, može doći do „škripe kočnica“. Ovo se može ispraviti obradom diskova da biste uklonili izdignute ivice i dali savršeno ravne površine diskova.

Mitovi i činjenice

Postoji mnogo stereotipa o obradi diskova koje ćemo ovde pokušati da osporimo.

Mit: Obrada kočionog diska čini diskove previše tankim.

Činjenica: Ako su diskovi previše tanki, trebalo bi ih zameniti. Proces mašinske obrade uređajem Pro-Cut uklanja samo 0,3 do 0,5 mm ukupne debljine diska. Dakle, ako je na disku ostala barem ovakva količina materijala, obrada je moguća.

Mit: Obrada kočionih diskova ne rešava podrhtavanje kočnica.

Činjenica: Pro-Cut PFM mašine postoje od 1999. godine. Od tada su testirane i odobrene od strane skoro svih proizvođača vozila jer rešavaju probleme sa vibracijama kočnica. Kod nekih marki vozila, zastupništvo je obavezno da ima ovu mašinu. Pro-Cut-ove mašine rade direktno na vozilu, uzimajući u obzir bilo kakvo odstupanje glavčine. Činjenica je da mehanizam za automatsku 'kompenzaciju' smanjuje isticanje na ispod 0,025 mm. Disk se zatim „usklađuje“ sa glavčinom, a površine se obrađuju pod tačno 90 stepeni u odnosu na osovinu.

Mit: Nije neophodno da obrađujete diskove na automobilu.

Činjenica: Naravno, možete skinuti diskove sa automobila, koristeći stoni strug. Ali zašto biste želeli da trošite vreme i novac na uklanjanje diska, a zatim na njegovo postavljanje? I što je još važnije, mašinska obrada van automobila ne uzima u obzir odstupanje glavčine ili neželjene čestice između površina koje se spajaju. Morate se uveriti da je disk stvarno usklađen sa glavčinom na koju je postavljen, što znači da za najbolje rezultate disk mora biti mašinski obrađen na automobilu.

Mit: Postoji mnogo vozila čije diskove ne možete obraditi.

Činjenica: Pro-Cut kočioni strugovi mogu da izravnaju bilo koji disk na bilo kom vozilu do 3,5 tone. Ovo uključuje sve prednje i zadnje diskove, čvrste, ventilirane, unakrsno izbušene diskove i diskove sa prorezima.

Na koji način vršimo obradu diskova

Pro-Cut je revolucionarni uređaj za obradu kočionih diskova na automobilu, svetski lider u ovoj tehnologiji. U pitanju je najbrži i najprecizniji kompjuterizovani strug za kočione diskove u automobilu. Potpuno automatska mašina za obradu diskova na vozilu – bez skidanja diskova.

Uređaj se postavlja na glavčinu točka i vrši obradu kočionih diskova.

Obrada diskova na vozilu donosi sledeće prednosti:

  • Poravnava površinu diskova;
  • Otklanja zareze i kanale nastale tokom dugotrajne upotrebe;
  • Otklanja vibriranje i trešenje prilikom kočenja;
  • Produžava vek trajanja diskova i pločica;
  • Smanjuje zaustavni put vozila;
  • Eliminiše pulsiranje pedale kočnice.

Pro-Cut uređaji su prvi izbor u industriji kočnica i preporučuju ih vodeći svetski proizvođači vozila: TOYOTA, BMW, DAIMLER CRYSLER, GM, FORD, NISSAN, SUBARU…

Povezani tekstovi

Najnovije sa bloga

Prijavite se za newsletter
Naša Web stranica koristi "kolačiće" koji ne sadrže lične podatke, i koriste se radi olakšanog korisničkog iskustva. Daljim korišćenjem prihvatate njihovu upotrebu.
Na sledećem linku možete saznati više i odabrati podešavanja. Za detalje o zaštiti podataka, možete se informisati na stranici politika privatnosti.